
PRAŠINU RAZBACUJE, A NOVAC ŠTEDI
Avgust 2019.
Decenije vladavine beskompromisne Lade Nive skoro su ugasile nadu da će se u dogledno vreme pojaviti savremeniji i jednako pristupačan terenac: kako kod Lade, tako i kod drugih proizvođača. I taman kada je svaka nada prestala, 2010. godine iz podnožja Karpata zakotrljao se pristupačan SUV, baš kakav su mnogi doskora priželjkivali, i to s prilično zanimljivim DNK zapisom. Krštenica je ispisana u postojbini kneza Vlada Cepeša, dok je alternativni pogon na sva četiri točka dopremljen iz zemlje samuraja. Pri tome je sve to zakuvano i servirano u francuskoj kuhinji, začinjeno engleskim imenom Duster (prašinar, čistač, pajalica). A uspeh je bio strelovit i, manje-više, globalan. Velika potražnja za „prašinarom” ne posustaje ni danas, bezmalo deceniju kasnije, i to s potpuno novom generacijom. Savremena konstrukcija i upotreba nove tehnologije ipak ima svoju cenu. Sa svakim novim modelom - sve veću i veću. Dakle, za one koji ne mogu da izdvoje više od cene nove Nive, rešenje bi moglo da leži u nabavci polovnog, dobro očuvanog Dustera. A takav se neretko može pronaći i od prvog vlasnika. Ukoliko nemate petocifrenu ušteđevinu na računu, a nije vam baš potreban terenac koji će privlačiti poglede na parkingu nekog rizorta, onda je Duster pravo rešenje - pouzdan SUV, koji će u sebi moći da pomiri mnoge uloge, a pri tome neće biti skup - kako pri nabavci, tako i prilikom održavanja. Što bi se reklo - ekonomski održivo rešenje u svakom smislu. Sve to pod uslovom da ste spremni da pređete preko određenih manjkavosti i zemlje porekla. Međutim, i predrasude te vrste sve su ređe…